lördag 16 augusti 2014

Lamellgardiner

Eftersom vi inte kommit så lång inomhus har jag valt att inte visa så mkt från insidan än. Vi har under sommaren försökt fokusera på utsidan. 
Men nu (äntligen) har vi beställt lameller till vardagsrummet. Vi funderade länge om vi skulle måttbeställa från de företag som finns i krokarna... Men det kändes dyrt o omständigt. Eller skulle vi köpa från typ Jysk och själva klippa till dom? Nä, för mycket jobb. Köpa nåt alternativt från ikea? Nää, vi är så missnöjda med rullgardinerna vi köpte därifrån. 
Men så efter lite googlande hittade jag min lösning. Ett företag online där vi själva mätte (med instruktioner) och sedan installerade in det. Dessutom fick man hem gratis tygprover om man ville. Ja, så jag beställde hem tygprover och vi bestämde oss för ett och började mäta. Med hjälp av instruktionsfilmer så var det snabbt gjort. Sen knappade vi in alla mått, bestämde vilken sida hängarna skulle sitta osv osv och sen klickade vi på "beställ" och drog kortet. 
Efter ca en vecka (igår) kom leveransen -hem till dörren.
Idag satte vi upp dom. Jag va hela tiden rädd att nåt skulle bli fel, nåt som fattas, nåt som är trasigt eller för komplicerat. Men nä! Allt har gått som smort! Hade det inte varit för ungarna så hade vi varit klara inom en timme! (Dock sinkar hungriga och rastlösa barn ner en) 
Men oj vad bra det blev! 

Altandörren 
Ja givetvis ska de inte va stängda hela tiden. :) men detta är mest för att visa. (Här ser vi även de nya grannarnas hus som restes för någon vecka sen)

Sa jag va företaget hette?! -Uniggardin.se 
Rekommenderar det varmt! Det blev riktigt bra! Och redan stor skillnad, tänker på när solen ligger på -det blir redan lite svalare! Önskar vi hade lamellerna när det va riktig värmebölja.... Men men!

Uniggardin! 5 av 5 möjliga! 
Vi ska beställa persienner till kök o matplats därifrån vid ett senare tillfälle. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar